Porto Katsiki

Få saker i denna världen gör mig så mållös som när jag kommer till de sydligaste delarna av Lefkas-ön. Stranden vid Porto Katsiki och stränderna där omkring.
Det är paradiset! Overkligt vackert!
Man kan åka bil till Porto Katsiki, då parkerar man bilen uppe på berget och går den långa trappan ner till stranden. Det är ganska dyrt att parkera här, det kan vara bra att vara beredd på det...

Ett annat alternativ är att ta en croussingbåt från Lefkas Stad eller Nidri. Då stannar båten till en stund så att alla hinner bada och sen åker den vidare mot andra mål.

Vi kör dit i vår egen båt och det är ju det allra bästa för då kan man stanna var man vill och hur länge man vill. Skulle jag inte ha egen båt skulle jag absolut hyra en bil och köra dit den vägen.

Croussingbåtarna lägger inte alltid till där de säger att de ska lägga till (Porto Katsiki) eftersom det inte alltid är tillåtet för de stora båtarna att parkera där. Alltså väljer de någon av de mindre stränderna intill, vilket för all del är minst lika vackert - men inte Porto Katsiki.

5 kommentarer:

  1. Var inne för första gången på den här bloggen. Oj, vad fin den var. Man längtar verkligen att åka dit.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja jag har börjat göra om hela den här bloggen, är bara i startgroparna ännu.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig besökt Grekland, inte nån del av medelhavet..

    Härliga foton men jag har aldrig haft intrycket att det är så brand vid kusterna i Grekland som bilderna visar.

    SvaraRadera
  4. Sökte lite på Lefkas och hittade hit, och jäklar vad underbara bilder!! Var där i somras, och skulle så gärna åka tillbaka.. måste vara underbart att bo i Grekland :)

    SvaraRadera
  5. Vad fint !!
    Jag har bott nästan hela mitt liv i Lefkas ( jag kommer från Lefkas och nu bor i Sverige) men har aldrig haft möjligheten att besöka Porto Katsiki. :)

    SvaraRadera